Oznaki awarii zawieszenia

Baza wiedzy
Oznaki awarii zawieszenia
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Odgłos tajemniczego stukania podczas jazdy samochodem to najgorszy koszmar każdego kierowcy. Awarie i usterki w aucie to nic nadzwyczajnego i raczej należy się spodziewać, że kiedyś to nastąpi, jednak nikt nie czeka, aż nadejdzie ten dzień. Po czym poznać, że zawieszenie w aucie jest wadliwe i wymaga naprawy lub wymiany? Przekonaj się!   

Po czym rozpoznać awarię zawieszenia?  

Usterki zawieszenia mogą wiązać się z niesprawnym układem kierowniczym. Nietrudno jest to zauważyć, ponieważ podczas ruchów kierowcą wyczujesz wibracje i zgrzyty. Zauważysz też, że pojazdu nie prowadzi się tak łatwo i precyzyjnie, jak wcześniej.

Najczęściej usterkom ulegają drążki kierownicze. Jest to spowodowane głównie jazdą po nierównych, dziurawych drogach. Gdy najeżdżasz na dziurawą nawierzchnię przy skręconych kołach, drążki mogą ulec uszkodzeniu. Taką usterkę rozpoznasz przede wszystkim po tym, że samochód ściąga na jedną ze stron.  

Drugim, najczęstszym objawem, są stuki słyszalne z amortyzatora. Nie zawsze łatwo jest to zauważyć, ponieważ niepokojące dźwięki nie są regularne i występują głównie na nierównościach. Inne, niepokojące objawy to kołysanie, podskakiwanie na nierównych drogach oraz nierównomierne zużycie bieżnika w oponach. 

Taką usterkę można w prosty sposób zdiagnozować samodzielnie. Wystarczy mocno wcisnąć na nadwozie w okolicach koła. Jeśli auto zakołysze się kilka razy, może to być znak, że czas, by wymienić zawieszenie pneumatyczne Audi. Nie zapominaj jednak, że ta metoda nie jest profesjonalna i bez konsultacji z mechanikiem się nie obędzie.  

Awaria miechów  

Najczęstszą przyczyną uszkodzenia miechów jest jazda ze zbyt niskim ciśnieniem, wywołanym awarią pozostałych komponentów. Karoseria samochodu miażdży wówczas gumowe poduszki zawieszenia, które się rozszczelniają. Taka awaria niestety nie podlega naprawie – pozostaje wymiana. Proces zakładania nowych miechów jest bardziej skomplikowany niż wymiana sprężyn w samochodzie i obejmuje również czasochłonną kalibrację zawieszenia po wymianie. Należy więc zaufać w tej kwestii specjalistom. Nowe poduszki zawieszenia możesz kupić na stronie https://thomasmarkt.com/.  

Awaria amortyzatorów  

Uszkodzone amortyzatory można rozpoznać po kołysaniu nadwoziem oraz tak zwanym nurkowaniu podczas hamowania. Możesz też zauważyć wycieki środka smarującego w amortyzatorach. Zawsze należy mieć z tyłu głowy, że układ zawieszenia to bardzo ważne podzespoły, które odpowiadają za Twoje bezpieczeństwo na drodze. Dlatego co najmniej raz do roku wykonuj bardzo szczegółową inspekcję poszczególnych części układu. 

Fot.: Arteum.ro/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*