Afiliacyjny marketing – przewodnik dla nowicjuszy

Afiliacyjny marketing – przewodnik dla nowicjuszy
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Wszechobecność mediów społecznościowych i rosnąca popularność influencerów, których opinie coraz chętniej bierzemy pod uwagę, sprawiły, że rozwinęła się kolejna gałąź marketingu – marketing afiliacyjny. Wyjaśniamy, czym się charakteryzuje i na czym polega.

Pojęcie marketingu afiliacyjnego może być nieznane wielu użytkownikom internetowym, mimo to wierzymy, że każdy z nich zetknął się z nim w praktyce. Masz profile w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku czy Instagramie, i obserwujesz osoby, którym zdarza się zareklamować produkt zewnętrznej marki? Jeśli Twoja odpowiedź jest twierdząca, to musisz wiedzieć, że byłeś odbiorcą przekazu, który stworzono przy wykorzystaniu zasad marketingu afiliacyjnego, zwanego także partnerskim.

Marketing afiliacyjny – nowoczesna metoda sprzedaży

Afiliacyjny marketing można określić jako model biznesowy, w którym zewnętrzne osoby bądź firmy, niepowiązane z daną marką polecają jej produkty lub usługi w zamian za określoną prowizję. Współpraca opiera się na partnerstwie i wiąże się z korzyściami dla wszystkich stron. Firmy w ten sposób pozyskują nowych klientów, partnerzy przez polecenia produktów mogą zarabiać na prowizjach, a odbiorcy zyskują szansę zapoznania się z towarami i usługami, o których wcześniej nie słyszeli.

Jest kilka powodów, dla których warto wykorzystywać możliwości marketingu afiliacyjnego. Przede wszystkim to świetny sposób na przygotowanie reklamy, która nie będzie ograniczona czasowo lub lokalizacyjnie, przekaz może być wyświetlany i przekazywany (udostępniany) dalej o każdej porze. Jeśli odpowiednio wybierzemy partnera, na przykład influencera, który cieszy się zaufaniem wśród odbiorców, stworzymy wiarygodny przekaz, co przełoży się także na budowanie zaufania wobec naszej marki. Ponadto zwiększymy ruch na stronie i pozyskamy nowych klientów. W marketingu afiliacyjnym istotną zaletą jest także to, że możemy zmierzyć efekty reklamy i jej skuteczność.

Co jeszcze możemy zrobić, aby lepiej wypromować swój biznes?

Bez względu na to, jakie produkty oferujemy, marketing afiliacyjny zawsze przyniesie nam wymierne korzyści. Nie musimy jednak opierać się tylko na jednym sposobie promocji. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, powinniśmy zainteresować się systemem reklamowym Google Merchant. Co to jest Google Merchant? To narzędzie proponowane przez Google, które zostało zaprojektowane właśnie z myślą o przedsiębiorcach prowadzących biznesy online. Google Merchant umożliwia tworzenie reklam produktowych, składających się ze zdjęcia promowanego towaru, jego ceny i opisu. Takie reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i na pewno już wiele razy przyciągnęły naszą uwagę. Korzystanie z googlowskiego narzędzia reklamowego pomaga dotrzeć do nowych odbiorców i zainteresować ich daną ofertą, co wpływa na zwiększenie rozpoznawalności marki.

Zdjęcie główne: Firmbee.com/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*