Czy optymalizacja strony jest kosztownym procesem?

Czy optymalizacja strony jest kosztownym procesem?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Prowadzenie własnego biznesu w sieci tylko z pozoru wydaje się proste. Współcześni przedsiębiorcy działający w branży e-commerce muszą się zmierzyć między innymi z coraz większą konkurencją oraz coraz wyższymi kosztami utrzymania strony internetowej, dlatego wielu z nich, nawet pomimo niewielkich kosztów bieżących, bardzo szybko znika z tego rynku. Podstawowym narzędziem do walki z niską popularnością witryny na tle innych jest pozycjonowanie. Ten wieloetapowy i niezwykle skomplikowany proces polega na poprawieniu pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Każda ambitna agencja SEO dąży do osiągnięcia jednej z pierwszych dziesięciu pozycji na pierwszej stronie wyszukiwania, część z nich stara się jednak wypozycjonować stronę aż na pierwsze miejsce. Nie zawsze jest to jednak możliwe.

Wpływ działań SEO na branżę e-commerce

W branży e-commerce nad wyraz mocno liczy się dobra widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Bez pozycjonowania osiągnięcie dużej liczby klientów nie jest możliwe, gdyż internauta poszukujący wybranej usługi lub towaru nie jest w stanie na nią trafić. Podstawowe i ogólnokrajowe działania SEO mają na celu znaczną poprawę pozycji witryny, dzięki czemu potencjalnie zainteresowany klient zobaczy ją po wpisaniu konkretnej frazy w belkę wyszukiwania, np. “sklep z odzieżą dziecięcą”. Pozycjonowanie lokalne z kolei jest przeznaczone dla przedsiębiorców, którzy osiągają dochody ze sprzedaży towaru lub usług realizowanych bezpośrednio w punkcie stacjonarnym, takich jak szewcy, właściciele przedszkoli lub fryzjerzy i tatuażyści.

Czy nowoczesne i profesjonalne pozycjonowanie i łączy się z wysoką ceną?

Przeprowadzenie wszystkich etapów działań pozycjonowania SEO zajmuje dobrej agencji nawet wiele miesięcy precyzyjnego realizowania całej strategii, dlatego dla wielu osób odpowiedź na pytanie ile kosztuje SEO jest szczególnie ważna w kwestii planowania budżetu. Warto zacząć od tego, co ma wpływ na cenę. Koszty optymalizacji witryny podnosi między innymi zakres działań oraz ilość problemów wynikających z ich realizacji. Na tańsze pozycjonowanie mogą liczyć właściciele dobrze zoptymalizowanej strony, z kolei z wyższą ceną muszą się pogodzić przedsiębiorcy, którzy nigdy wcześniej nie przykładali uwagi do kwestii SEO. Istotne są także różnice cenowe pomiędzy samymi agencjami, wynikające z ich doświadczenia, liczby zatrudnianych pracowników czy renomy na rynku. Nie warto jednak kierować się samymi kosztami. Bardzo często początkujące agencje SEO w celu uzyskania jak najszybszych efektów realizują działania w sposób niezgodny z wytycznymi algorytmu Google, wskutek czego część firm znika z listingu, a część traci dotychczasową pozycję.

Fot. StartupStockPhotos/unpslash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Anna 27.01.2022

    Niekoniecznie SEO musi być drogie, jednak dobrze jest zainwestować w działania na swojej stronie. Agencje SEO zajmują się twoją stroną od początku do końca kiedy ty cieszysz się efektami pozycjonowania.