Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy z gadżetami dla kierowców?

Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy z gadżetami dla kierowców?
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

We współczesnym świecie opartym przede wszystkim na internecie proces zakupowy wygląda zupełnie inaczej niż jeszcze do niedawna. Kilka lat temu przeważała sprzedaż prowadzona w sklepach stacjonarnych, teraz jednak e-commerce notuje wzrost zainteresowania także wśród osób, które nie były zwolennikiem tego rozwiązania. Duża popularność sprzedaży w sieci niesie także ze sobą jeden, podstawowy problem głównie dla przedsiębiorców – dużą konkurencję. Wynika ona głównie z niskiej inwestycji, dzięki czemu rozpocząć sprzedaż za pośrednictwem darmowych silników sklepów (CMS-ów) można w zasadzie od razu. Podstawowym narzędziem do walki z niską popularnością witryny jest pozycjonowanie. Warto je przeprowadzić przede wszystkim w przypadku sklepów z popularnymi artykułami, np. gadżetami motoryzacyjnymi. Koniecznie przeczytaj nasz wpis jeśli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy.

E-commerce ma znaczną przewagę nad sklepami stacjonarnymi

E-commerce, a właściwie e-handel, z roku na rok notuje coraz większe zyski i nie dzieje się to bez przyczyny. Współcześni klienci są bardzo wygodni, a przy tym także cenią swoje bezpieczeństwo oraz elastyczność, której brakowało w zakupach robionych w sklepach stacjonarnych. Nawet najwięksi sceptycy, w których internet wywołuje pewne obawy o swoje bezpieczeństwo, zaczynają zauważać pewne ogromne zalety e-commerce. Warto wyróżnić wśród nich możliwości takie jak:

  • porównanie ze sobą cen u różnych dostawców jednego produktu,
  • odszukanie produktu, którego nie da się znaleźć w konwencjonalnej sprzedaży,
  • wysoką ochronę wynikającą m.in. z zagwarantowanej możliwości zwrotu produktu w przeciągu 14 dni i wiele innych,
  • pełen komfort, gdyż zamówienie można zlecić nawet z własnego fotela bądź łóżka,
  • niższe ceny.

Warto na pierwsze czynniki rozłożyć przede wszystkim ostatni punkt. Niższe ceny w sieci są wynikiem tego, że sprzedający nie musi dysponować atrakcyjnym lokalem, który generuje ogromne koszty bieżące, ani zatrudniać pracowników do obsługi bezpośredniej. Dzięki temu marża wynikająca ze sprzedaży jednego produktu może być znacznie niższa niż w przypadku, gdy sprzedaż jest prowadzona “na żywo”.

Czy pozycjonowanie jest niezbędne?

Niestety niskie koszty prowadzenia działalności sprawiają także, że coraz więcej przedsiębiorców próbuje swoich sił w sieci, zwiększając w ten sposób konkurencję. Jest to co prawda ogromna zaleta dla klientów, dla których oznacza to znaczne obniżenie cen, lecz także stanowi niemałą wadę dla przedsiębiorców.

Podstawowym celem każdego przedsiębiorcy powinna być chęć zwiększenia widoczności swojej witryny w internecie i jest to możliwe jedynie dzięki pozycjonowaniu. Proces ten, mówiąc w skrócie, polega na poprawie pozycji wybranej witryny w wiodącej wyszukiwarce treści Google. Internauta poszukuje nowych sklepów z reguły właśnie za jej pomocą, gdyż jest to w naszym regionie największy agregat internetowych treści. Google zbiera wszystkie dane na temat ogólnodostępnych witryn za pomocą robotów, czyli niewielkich skryptów, które są całkowicie zautomatyzowane i samodzielnie przeczesują całą sieć w poszukiwaniu nowych witryn WWW. Później dane i parametry każdej witryny są analizowane przez algorytm, który oblicza pozycję strony na podstawie uzyskanych danych. Nadaje jej ranking i wyznacza jej miejsce w sieci. Warto, aby Twój sklep internetowy z gadżetami znalazł się jak najwyżej.

Poznaj podstawowe etapy pozycjonowania

W pozycjonowaniu wyróżniamy trzy podstawowe etapy, których prawidłowe przeprowadzenie jest absolutnie kluczowe. Każdy etap jest podzielony na poszczególne kroki. Łącznie jest ich nawet kilkaset, lecz dopiero przeprowadzenie wszystkich może prowadzić do osiągnięcia dobrych efektów. Część osób, w szczególności początkujących pozycjonerów, decyduje się na przeprowadzenie jedynie kilku etapów, co zazwyczaj ma minimalną efektywność. Warto przeprowadzić wszystkie.

Audyt SEO. W audicie Twoja witryna zajmująca się sprzedaż gadżetów motoryzacyjnych zostanie poddana wnikliwej analizie, która ma na celu ocenę jej obecnego stanu. Pozycjonerzy oraz programiści i wielu innych specjalistów uzyskuje dzięki temu pogląd na to, ile pracy trzeba włożyć w to, aby dana witryna osiągnęła dobrą pozycję w wyszukiwarce. To etap, dzięki któremu można także poznać cenę wszystkich działań.

W drugim etapie następuje wprowadzenie zmian już na witrynę. Etap ten nosi nazwę działań on-site i polega na zoptymalizowaniu kodu witryny do wymagań algorytmu Google. Najlepsi specjaliści na etapie spędzą zdecydowanie najwięcej czasu, gdyż jest absolutnie kluczowy w kontekście skuteczności i osiąganych rezultatów.

W etapie trzecim następują działania off-site, które realizuje się poza witryną poddaną pozycjonowaniu. Etap ten zawiera przede wszystkim zbudowanie jak największej bazy linków zwrotnych, prowadzących bezpośrednio do strony poddanej pozycjonowaniu.

Efektywne pozycjonowanie? Tylko z agencją

Wielu przedsiębiorców w celu obniżenia wydatków na pozycjonowanie decydują się skorzystać z usług freelancerów. Niestety wraz ze znacznie niższą ceną, idzie także zdecydowanie niższa jakość. Co jednak zrobić, aby efekty były jak najdłuższe i najtańsze? Warto skorzystać z ofert najlepszych agencji interaktywnych SEO. Pierwsza agencja SEO360 Grupa iCEA jest jedną z nich. Warto skorzystać z jej usług, jeśli zależy Ci na dobrych i przewidywanych wynikach.

Fot.: Annie Spratt/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Bartosz 30.04.2022

    Dostęp do wyspecjalizowanych agencji SEO na przestrzeni lat, uległ znaczącej poprawie, przez co korzystanie z usług freelancerów, przynajmniej dla mnie, wydaje się małoopłacalne. Poszukaj, zapoznaj się z ofertą, zamów audyt i z pewnością będzie to znacznie lepsze rozwiązanie, biorąc pod uwagę, że agencje SEO zaoferują Ci kompleksowe oferty, czego freelancerzy nie zawsze mogą zagwarantować. Przede wszystkim jednak każde rozwiązanie będzie dobre, jeżeli chcesz zadbać o pozycjonowanie.

  • Robert 14.05.2022

    Z gadżetami dla kierowców, czy też akcesoriami kuchennymi jest to sklep jak każdy inny. Możemy go skutecznie pozycjonować i powinniśmy to robić, choćby biorąc pod uwagę siłę konkurencji, która ma już zbudowane bazy stałych, przekonanych klientów. Poleciłbym skorzystać z usług z agencji SXO. Sklep będzie nie tylko sprawnie funkcjonował, ale do tego stanie się komfortowy w odbiorze dla użytkownika (UX), gdyż agencja ta bardzo dużą uwagę poświęca samym wrażeniom odbiorcy. Pierwsze wrażenie, robi się tylko raz.