Znamy ranking najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów. Kilka z propozycji może mocno zaskoczyć!

Aktualności
Znamy ranking najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów. Kilka z propozycji może mocno zaskoczyć!
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Ranking najbardziej i najmniej awaryjnych aut powstał na skutek działania niemieckiego automobilklubu ADAC. Prowadzą oni usługi pomocy drogowej. Dzięki zebranych przez nich danych można było stworzyć wiarygodne statystyki. Właśnie pojawiła się najnowsza edycja rankingu.

Od dawna wiadomo, że niektóre auta cieszą się zupełną bezawaryjnością, a niektóre bardzo często odwiedzają mechaników. Jak to wygląda w praktyce? Które modele mogą pochwalić się pełną sprawnością zarówno w trasie, jak i w mieście? Dzięki najnowszemu rankingowi ADAC statystyki są w stanie powiedzieć nam wszystko o obecnie popularnych modelach aut.

Jak powstaje taki ranking? Dzięki usługom oferowanym przez niemiecki automobilklub ADAC, specjaliści są w stanie sprawdzić poziom interwencji odnoszący się do konkretnych modeli. Zestawiane jest to z liczbą egzemplarzy poszczególnych modeli zarejestrowanych u naszych zachodnich sąsiadów. Im niższą wartość punktową otrzymuje w nim samochód, tym lepiej.

Sprawdźmy więc, jak prezentują się najlepsze i najgorsze wyniki na rok 2020. Do rankingu mogły wejść jedynie auta z przedziału 2010-2017.

Wśród najmniejszych aut najlepiej poradziła sobie Toyota Aygo. Rezultat usterek na 1000 aut wyniósł od 2,5 do 8,7 dla pojazdów z lat 2010 — 2017. Niemcy nie byli w stanie wskazać obszaru najbardziej podatnego w tym aucie na usterki.

negative space/pexels.com

Hyundai i10 mógł pochwalić się przedziałem od 4,9 do 19,3. Najwięcej problemów pojawiło się z egzemplarzami z 2014 roku – to początek produkcji drugiej generacji tego modelu. Pomoc drogowa była wzywana z powodu niedomagania akumulatora oraz świec zapłonowych.

W kategorii najgorszego małego auta wygrał niechlubnie Smart ForTwo. Oceny dla tego niemieckiego autka wahały się między 7,5 a 32,8. W autach z lat 2010 – 2013 szwankował napęd rozrządu, w egzemplarzach z lat 2010 i 2010 problemem okazała się automatyczna skrzynia biegów. Egzemplarze z lat 2015 – 2017 niedomagały z akumulatorem, a z lat 2012 -2013 interwencji wymagały świece zapłonowe. Również Fiat 500 zasłużył na swoje noty – oceniono go między 7,1 do 29,5. Co najczęściej było problemem w tym włoskim aucie? Niemcy wskazali na akumulator (lata 2011 — 2017) czy na skrzynię biegów (2012 – 2015).

Jeśli chodzi o klasę samochodów kompaktowych, najgorzej wypadła Kia Ceed. Według specjalistów najwięcej problemów sprawiają egzemplarze z lat 2011 – 2013. Problemem w tych autach często okazują się: akumulator, rozrusznik, pompa paliwa czy świece zapłonowe.

Natomiast najlepszym kompaktowym SUV-em, szczególnie docenionym u naszych zachodnich sąsiadów, jest BMW X1. Oceny z lat 2010-2017 to 1 do 9,3. To prawdziwy hit. Najlepsze samochody klasy średniej to BMW serii 3 i Audi A4 i Q5. Najbardziej odradzane natomiast stały się Ford S-max i VW Sharan.

Zestawienie jest wiarygodnym źródłem wiedzy, jednak nie znalazły się w nim na przykład usterki, które nie uruchamiają aut na dobre. Jest to jednak niewątpliwie ciekawe zestawienie, które może pomóc w zakupie odpowiedniego auta do jazdy na co dzień.

andrea piacquadio/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*