Yamaha Virago 125 – dlaczego to dobry motocykl dla kobiety?

Yamaha Virago 125 – dlaczego to dobry motocykl dla kobiety?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Nie ma motocykli damskich lub męskich, jednak niewątpliwie pewna grupa jednośladów spotyka się ze sporym entuzjazmem ze strony kobiecej części miłośników tych pojazdów. Idealnych motorów dla kobiety jest kilka, dziś opiszemy jeden z nich, czyli Yamahę Virago 125.

Kobieta, decydując się na zakup jednośladu, myśli z pewnością w nieco innych kategoriach od mężczyzny. Płeć męska gustuje w ciężkich chopperach lub mocnych ścigaczach. Panie wolą jazdę spokojną lekkimi jednośladami – oczywiście nie wszystkie, ale z pewnością większa ich część. Dziś chcemy się chwilę zatrzymać nad modelem Yamahy o nazwie Virago 125. Jak się bowiem okazuje, to jeden z chętniej wybieranych jednośladów przez kobiety. Co w nim jest takiego niezwykłego? Jakie ma osiągi i jak przedstawiają się jego dane techniczne? Wszystko opiszemy w tym artykule.

Yamaha Virago 125 – podstawowe informacje

To motocykl cruiser, którego produkcją od 1997 do 2004 roku zajmował się oczywiście koncern Yamaha. Co ciekawe, jednoślad przeznaczony był wyłącznie na rynek europejski i azjatycki, nigdy nie trafił do Stanów Zjednoczonych. Model XV 125 tak naprawdę nie różni się od swojego mocniejszego brata Yamahy XV 250 Virago wymiarami, jednak to właśnie mniejsza moc sprawiła, że zaskarbił sobie serca kobiet w wielu europejskich krajach.

Opisywany dziś model wyposażony został w chłodzony powietrzem silnik czterosuwowy, którego maksymalna moc wynosi dokładnie 11,4 KM. Z przodu i z tyłu producent zamontował hamulce tarczowe, a przeniesienie pięciobiegowego napędu odbywa się za pomocą niezawodnego łańcucha. Warto tutaj zaznaczyć, że modele z początku produkcji (dokładnie z roku 1997) oferowały nieco mniejszą moc, bo 7,3 kW, a więc dokładnie 10 KM.

Zalety Virago 125 z punktu widzenia kobiety

Śledząc rynek wiemy, na jakie parametry zwracają uwagę kobiety, kiedy dokonują wyboru jednośladów do jazdy, szczególnie, kiedy jest to jeden z pierwszych motocykli w ich życiu. Chcemy teraz przedstawić kilka danych o Virago 125, które szczególnie przypadły do gustu wszystkim paniom:

  • wygląd – pierwszy parametr, na który zwracają uwagę panie. W przypadku modeli Virago 125 jest to bez dwóch zdań charakterystyka choppera. Nisko położone siedzenie, kierownica nieco wyżej – wszystko nawiązuje do popularnych w Ameryce jednośladów;
  • masa własna – Virago 125, jak na motocykl turystyczny, który mocno nawiązuje do większych chopperów, jest naprawdę lekki. Jego masa własna wynosi dokładnie 139 kilogramów. Oczywiście przekłada się to na łatwiejsze panowanie nad motocyklem w trakcie postoju, ale również podczas pokonywania zakrętów;
  • prowadzenie – tak jak pisaliśmy, motocykl jest dość lekki, a co za tym idzie, łatwy w prowadzeniu. Dla kobiet to jedna z najważniejszych cech jednośladów. Nie można jednak zapominać o tym, że jest to spokojna maszyna, co również wpływa na komfort jazdy;
  • moc – tutaj paradoksalnie mniejsza jej ilość doprowadza do tego, że kobiety chętniej wsiadają na ten jednoślad. Przede wszystkim nie czują obaw przed jazdą mocną maszyną;
  • wysokość siedziska – ma to ogromne znaczenie, kiedy bierzemy pod uwagę wzrost pań, niższe kobiety będą z łatwością poruszać się tym motocyklem, bez problemu zatrzymają się i ułożą stopy po dwóch stronach asfaltu;
  • cena – to również ma znaczenie i to nie tylko wśród kobiet. Yamaha Virago 125 w internecie dostępna jest w naprawdę rozsądnych cenach. Używane modele z końca produkcji to koszt około 10 tysięcy złotych. My znaleźliśmy model w wersji Deluxe (chromowane dekle silnika, pikowane siedzenia) z 2003 roku za 8 700 złotych z przebiegiem 28 tysięcy kilometrów.

Przedstawiliśmy sześć cech tego motocykla, które przemawiają do kobiet. Nic dziwnego, że chętnie jest wybierany właśnie przez damską część społeczeństwa. Niemniej jednak Yamaha Virago 125 to solidny wybór na pierwszy motocykl dla wszystkich mężczyzn, którzy chcą poczuć wiatr we włosach, sunąc po malowniczych trasach w naszym kraju. W końcu motocykl turystyczny niekoniecznie musi być mocny i ciężki, powinien być solidny, a tego naszemu dzisiejszemu bohaterowi nie brakuje.

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*